Bezorgopties & Levertijden
Onderdelen.nl biedt je een goede bezorgservice.
Indien de gehele bestelling op voorraad is met een afleveradres in Nederland en België (excl. waddengebied) gelden de volgende levertijden. Bestel je op werkdagen vóór 22:00 uur, dan wordt je bestelling dezelfde dag verzonden. Bestellingen geplaatst op zondag vóór 17:00 uur, worden dezelfde dag verzonden (NL & België).
Voor afleveradressen op de Waddeneilanden en buiten Nederland en België kan de levertijd langer zijn.
Direct uit eigen voorraad leverbaar
Bij elk product zie je direct de actuele voorraadstatus in ons magazijn. Je bestelling wordt verstuurd als alle producten op voorraad zijn. Als één van je bestelde artikelen tijdelijk uitverkocht is en je de voorradige artikelen eerder thuis zou willen hebben, bestel deze artikelen dan in een aparte order. Je kunt na bestelling via je account inloggen en de status van je bestelling bekijken (levertijd, verzonden, geraapt, etc). Bij geen voorraad staat er een levertijd bij. De levertijd is een standaard levertijd voor deze leverancier, dit na ervaring met artikelen die deze leverancier voorradig heeft. De levertijd kan afwijken van deze standaard levertijd.
Indien je niet thuis bent
Als je niet thuis bent bij aflevering, gaat de bestelling direct naar een PostNL-locatie. Daar kun je de bestelling dan zelf afhalen. Neem je legitimatiebewijs mee ter controle en haal je pakket af binnen 1 week.
Je kunt je bestelling makkelijk volgen via het Track & Trace-nummer van PostNL of GLS. Je ontvangt dit nummer van het postbedrijf zodra wij jouw bestelling verzonden hebben. Met dit nummer kun je via de Track en Trace site van DHL, Zending volgen op de site van PostNL of via GLS Tracking het pakketje volgen.
Nieuw bij PostNL
Heb je en vraag over de bezorgstatus van je PostNL-pakket? Dan kun je vanaf nu rechtstreeks contact opnemen met de bezorger. Dat gaat als volgt:
Stap 1: laat ons via de track & trace-pagina van het pakket in de app (duimpje omhoog of duimpje omlaag) of op de website (blije of verdrietige emoji) weten wat er aan de hand is. Via chatbot Daan geef je aan dat je navraag wil doen over een pakket.
Stap 2: de bezorger krijgt een melding op de handscanner.
Stap 3: je ontvangt binnen twee uur een e-mail met het antwoord van de bezorger. Als het de bezorger niet lukt om op tijd te antwoorden, dan word je door ons teruggebeld en kijken we met je mee.
DHL bezorger gemist?
Was je niet thuis? Dan laat de DHL-bezorger een gele kaart bij je achter. Via deze kaart of de e-mail van DHL maak je een nieuwe bezorgafspraak. Kies voor een DHL punt, een plek rondom je huis, bezorging bij buren of nog een keer thuis. Wijzigen doe je op dezelfde dag.
Bezorgingsdagen in Nederland
DHL verzorgt voor Onderdelen.nl je bestelling op de volgende dagen:
De DHL bezorgers bezorgen van maandag tot en met zaterdag, en delen elke dag op in tijdvakken. Heb je geen zendingsnummer, maar wil je toch weten hoe laat we ongeveer langskomen? Dan kun je met je postcode zien wanneer we in jouw straat zijn.
Nieuw bij PostNL
Heb je een vraag over de bezorgstatus van je PostNL-pakket? Dan kun je vanaf nu rechtstreeks contact opnemen met de bezorger. Dat gaat als volgt:
Stap 1: laat ons via de track & trace-pagina van het pakket in de app (duimpje omhoog of duimpje omlaag) of op de website (blije of verdrietige emoji) weten wat er aan de hand is. Via chatbot Daan geef je aan dat je navraag wil doen over een pakket.
Stap 2: de bezorger krijgt een melding op de handscanner.
Stap 3: je ontvangt binnen twee uur een e-mail met het antwoord van de bezorger. Als het de bezorger niet lukt om op tijd te antwoorden, dan word je door ons teruggebeld en kijken we met je mee.
PostNL verzorgt voor Onderdelen.nl je bestelling op de volgende dagen:
Besteld voor 22:00 uur op: | Bezorging* op: |
Maandag | Dinsdag |
Dinsdag | Woensdag |
Woensdag | Donderdag |
Donderdag | Vrijdag |
Vrijdag | Zaterdag |
In het weekend, voor zondag 17:00 uur | Maandag |
* = Door externe problemen kan er een vertraging ontstaan. 99,3% van de zendingen wordt bezorgd volgens bovenstaand schema. |
Bezorgtijden buiten Nederland
GLS verzorgt voor Onderdelen.nl je bestelling buiten Nederland en België binnen de volgende tijden:
Alleen op werkdagen, besteld voor 18:00 uur
Land | Doorlooptijd | Afwijking * |
Bulgarije | 96 uur | |
Duitsland | 48 uur | |
Estland | 120 uur | |
Finland | 96 uur | * |
Frankrijk | 48 uur | * |
Hongarije | 72 uur | |
Italië | 72 uur | * |
Letland | 120 uur | |
Litouwen | 96 uur | |
Luxemburg | 24 uur | |
Oostenrijk | 72 uur | |
Polen | 72 uur | |
Portugal | 72 uur | * |
Roemenië | 72 uur | |
Slovenië | 72 uur | |
Slowakije | 72 uur | |
Spanje * uitgesloten zijn de Canarische Eilanden, Balearen, Ceuta en Melilla. Hier sturen wij niet naartoe | 72 uur | * |
Tsjechië | 72 uur | |
Zweden | 72 uur | * |
(*) Afhankelijk van de bestemming in het land, kunnen de transittijden afwijken. |